#1

Dagens møde og torsdag!

Skrevet af Paul Hollesen d. 6. oktober 2015 14:25

Kære fiskevenner.
I dag afholdt vi det ordinære tirsdagsmøde - 1. tirsdag i måneden. Der var 26 fremmødte, og som altid højt humør og god stemning. Meget af snakken gik omkring den netop afholdte tur til Sverige. Det var en rigtig god tur. Thorkild havde lagt billeder på en dvd så alle kunne se den flotte natur mv. I denne måned er der en å-tur, som John og Søren orienterede om. Det er på torsdag og går til Karup Å / Carlos eng. Afg. fra Møllen kl. 10.00. Torsdag er også en alm. "hyggedag ", så der er frisk kaffe og rundstykker til alle kl. 09.00. Der vil også blive en kysttur i denne måned, hvis vejr og vind tillader det. Kjeld vil annoncere når det bliver aktuelt. Peder T. fortalte om vandplejeudvalgets arbejde og efterlyste deltagere til el-fiskeri. Det er spændende. Tilmeld Jer til Peder. Der blev diskuteret vdr. vinterens aktiviteter på torsdagsmøderne. Som John rigtigt sagde : nu må alle have fluer nok - skal vi prøve noget andet ?. Det var der enighed om, at det skal vi. Først og fremmest har Svend (gl. smedemester) lavet 10 "ringe " som med påmont. net skal bruges til krebsefiskeri. Thorkild har været på loftet og fundet net, så nu skal de bare mont. sammen med snor og flåd (Jørgen formand har flåd ). Andre forslag til aktiviteter var eftersyn / rep. af fiskegrej og fremstilling af nyt, bl.a. foreslog Kjeld ( det har han gjort før ) at vi skal binde forfang til fladfiskeri. Der er nok at tage fat på. Vi kommer ikke til at kede os ! Aktiviteterne aftales på torsdagsmøderne, og ved hvert forslag skal vælges en "tovholder". En god dag på Møllen . Paul

#2

Jørgen Buch

6. oktober 2015 16:23

Krebsebrikker.
Jeg har 5 flydere, men skal nok finde nogle flere, når jeg kommer på kysten. Det er noget, man skærer af strandede garn, så kig efter dem.
Thorkild har noget antik fedtsnor, som skulle være godt til at montere nettene med - det kan holde flyvemaskiner sammen, så det klarer sikkert nok en krebsebrik også.
Så mangler vi snor. Hver brik skal have 5 meter førsteklasses snor, f.eks. det grønne fra byggemarkederne, og vi mangler nogle ret solide flamingoklodser til at binde snoren på. Hvem har det liggende ?

#3

Anton Shmidt Hansen

7. oktober 2015 11:23

Hej. Jeg glemte at sige, i tirsdags, at hvis nogen har brug for værksted til små projekter, som priests, knive, fangstnet, færdiggørelse af allerede påbegyndte emner, eller andet, så stiller jeg som vanligt mit lille værksted til rådighed, efter aftale:)

Svar "Dagens møde og torsdag!"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator