#1

Heldagstur 25 0kt

Skrevet af Kurt Borup d. 22. oktober 2016 12:24

Hejsa alle
Vi har endelig besluttet at turen IKKE går til Fur denne gang, det skyldes at der er meget lidt vand i fjorden efter al den østenvind, og at der IKKE er gratis overfart efter den 23 okt.
I stedet går turen til de vande hvor "Burhønsene" opholder sig.
De skulle efter sigende give en rigtig godt fight, og så er de fantastiske rygefisk.
Smør jer en god madpakke og mød op på Møllen kl. 09.00, så fordeler vi os i bilerne og søger mod lillebæltsområdet.
Jeg vil holde mig ajour på Facebook hvor der er størst change for at finde dem, og det kan i jo også på "Fangstrapport over undslupne"

vi ses tirsdag
Kurt

#2

Jørgen Buch

22. oktober 2016 13:17

Hej Kurt

Fin ide, men jeg kan nok ikke på tirsdag. Der er lige et årsskrift, der skal fabrikeres, men jeg har sommerhus på Vestfyn, så jeg skal nok tage min del.
Kan du ikke give os adressen på facebook helt præcis, jeg kan ikke finde "fangstrapport over undslupne".
Jeg har ivørigt lige været i Brasilien og fanget nogle gode "aborrer", men dem må I høre om en anden gang.
mvh
Jørgen Buch

#3

Jørgen Buch

23. oktober 2016 09:18

Hej allesammen

Jeg har fået licens til at tage med på tirsdag og har talt med vores tidligere juniorleder Jakob Madsen. Han er en ørn til at fiske og havde stor succes med at fange undslupne regnbuer i Horsens fjord, da der var udslip der for nogle år siden.
Jakob siger, at de stort set kun kan fanges på flue eller powerbait. Begge dele skal fiskes som foderkugler, der hænger i vandet eller synker langsomt ned. De skal kastes ud foran de små flokke af ørreder, man ser komme trækkende, og så skal de ligge bom-stille med strakt line. Ikke noget med at tage ind.
Altså - fat på tørfluegrejet eller en flydende bombarda, bind nogle "foderkuglefluer" eller tag noget powerbait med. Jeg ved ikke, om det behøver at være brunt.
Vejret ser fornuftigt ud, så meld jer .- det skal nok blive skægt!

#4

Torben Færløv

23. oktober 2016 11:25

Jeg kommer sidst vi skulle af sted måtte jeg lige offer en tand så jeg blev forhindret problemet er løst .vi mødes ved møllen
Torben Færløv

#5

Helge Tholstrup

23. oktober 2016 22:38

Jeg kommer!

#6

Anton Schmidt Hansen

24. oktober 2016 17:38

Jeg er med. Måske 5 minutter forsinket, men vi ses ved møllen!

#7

ejner mogensen jeg vil gerne med

24. oktober 2016 18:23

re heldagstur 25 okt

Svar "Heldagstur 25 0kt"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator