#1

Dagens OBK-møde på Møllen

Skrevet af Paul Hollesen d. 22. februar 2018 15:51

Kære fiskevenner.

Vi var 23 mand til mødet, og som altid i god stemning. Efter kaffe / rundstykker var der nogle som bandt fluer, andre hyggesnakkede. En hyggelig formiddag. På torsdag d. 1.marts, er der ikke OBK-møde. Det er premieredag, en særlig dag i foreningen, og VSF vil være vært ved et arrangement som omhandler bl.a. gratis kaffe, rundstykker, en skarp samt kanonskydning !.MØD FREM . Næste OBK-møde er torsdag d. 8. marts - stormøde. Der skal i snart fremstilles et "rejerig" til fangst af laks. John Møller vil her på Forum forklare nærmere, herunder om tilmelding. De som har tilmeldt sig vores traditionelle fisketur i uge 40 til Høkensås i Sverige skal på dagen tage stilling til hyttebestilling mv. Der er som altid fluebinding på tirsdag fra kl. 09.00 op Møllen. Vi ses.

Paul

#2

John Glerup Møller

23. februar 2018 19:19

Forrige torsdag instruerede Kurt i fremstilling af et synk konstrueret ved hjælp af en Champagneprop.
I forberedelsen til dette og i forbindelse med kurset, tidligere på sæsonen, i fremstilling af Kondomspinnere, blev omtalt andre muligheder, som bl.a. Jørgen kendte og har forsket videre i.
Jørgen tilbyder: "Vi har talt om at lave lidt forberedelse til vore 3 lakseture her i foråret.
Jeg kan instruere i, hvordan man laver hensigtsmæssig synk, hvis man vil fiske med orm eller rejer - rejer må man kun bruge i Gudenåen.
På det seneste har jeg forsket i, hvordan man monterer rejer, og her er jeg kommet i kontakt med Poul Jeppesen, som mange kender som journalist ved Fiskeavisen. Han er habil laksefisker, og har skrevet artikler om at fiske med reje i Gudenåen. Desuden har han bundet nogle forfang, som han har sendt mig et af, da det ikke var til at forklare på telefonen.
Jeg vil godt tilbyde et kursus en torsdag hvor vi laver følgende:
Synk med plastikslange, swivel og stålindsats.
Rejemontage til Gudenåen med "rejepind".
Rejmontage til Gudenåen med reje fastbundet med løkke.
Ormemontage til Vorgod å.
Oven i de gode råd har Poul Jeppesen tilbudt at stille op i Bjerringbro den dag, hvor vi skal fiske på bystykket. Her vil han instruere i rejefiskeri.
Har dette interesse, så sæt en torsdag efter kaffen på programmet.

Vi har valgt at takke ja til såvel Jørgen og Poul.

Det er aftalt at Jørgens instruktion - kursus bliver afholdt den 15. marts. Jørgen medbringer materialer, så alle interesserede kan lave 1 sæt. For at Jørgen kan vide hvor mange han skal medbringe materiale til, bedes man melde sig her på siden eller direkte til mig senest den 8. marts.

Poul Jeppesen har givet tilsagn om at afholde et ca. 15 min. kursus ved start ved Gudenåen, samt derefter i muligt omfang guide deltagerne enkeltvis den 5. April. hvor turen er på vor aktivitetsplan.

Svar "Dagens OBK-møde på Møllen"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator