#1

OBK turen til Simested å.

Skrevet af John Glerup Møller d. 1. juni 2018 15:01

Til trods for det flotte sommervejr, var 6 håbefulde fiskere mødt op, desuden kom 2 fra gruppen for selskabs skyld til pausen ved Skivevej.
Alle fiskede fra Skinners bro til Skivevej. Vandstanden og grødevæksten er på dette stræk normal for årstiden, klar vand og mange flotte Vandranunkel buske i strømmen.
Fisk er der også, men dem vi så, og havde kontakt med, var små. Dog havde Chris set en pæn fisk springe helt fri af vandet ved "Lillebæltsbroen" for en uges tid siden. Som han sagde: "Den må være der endnu, jeg fik i hvert fald ikke bid".
De fleste lystfiskere nyder jo ligeså meget naturen som fiskeriet. Jeg hørte, med min reducerede hørelse, flere fugle, bl.a. fasan og gøgen.
Desuden er der en sådan sommeraften et væld af insekter. I aftes var det ikke myg der dominerede, men et væld af blå guldsmede, rødbrune sommerfugle og ikke mindst vårfluer. Da vi kom til den parkerede bil ved P-pladsen på Borup hede var der 10 - 20 flotte vårfluer på bilens tag.
Tak for opbakningen. Selv om vi vel ikke havde de store forventninger til fiskeriet, havde flere heldigvis lyst til at komme ud og nyde samværet og få en ide om forholdende. Nu er vi klar til blæst fra vest og en ordentlig tordenbyge, det må Danmark snart have fortjent. Et vejr i den retning er nok nødvendig før der kommer gang i opgangen af havørred.
Til den tid ses vi derude. Hilsen Søren og John.

#2

John Glerup Møller

1. juni 2018 15:35

Jeg skal lige komme med en berigtigelse. De vårfluer jeg berettede om var majfluer.

Svar "OBK turen til Simested å."


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator