#1

Overnatning - hvad må jeg?

Skrevet af Roxybageren d. 5. august 2018 18:19

Hej derude.

Jeg er jo helt nyt medlem og kender ikke området særligt godt.

Jeg tager på ture hvor overnatning er noget jeg ønsker, ikke jeg behøver en shelter fordi jeg bruger min hængekøje.

Jeg tænkte bare om det er ok at overnatte ved åerne?
syntes ikke jeg kan finde noget i vedr. regler, vil jo nødig dumme mig.

Hvis det har interesse så kan jeg med godt lave en tråd i forum for alle hvor jeg kunne ligge info vedr. shelters i områderne hvor foreningen har fiskeret.

Håber jeg møder nogle jer derude der også er villig til at lære lidt fra sig, for jeg er vist lidt rusten :-), vedr fiskeriet, dog er jeg da villig til at arrangere overnatninger hvis nogle ønsker det og det ellers er ok.

Torben

#2

Jørgen Buch

6. august 2018 18:35

Hej Torben
Når vores forening laver aftaler med lodsejerne, får vi ret til at fiske i åen og ret til at færdes over hans jord på vej ned til åen. Vi laver altså ikke aftaler om ret til overnatning, så det er noget, man i hvert enkelt tilfælde må aftale med lodsejeren.
Naturfredningsloven, der giver ret til at færdes i skove og på veje og stier i det åbne land, giver heller ikke ret til overnatning.
MEN, vi har to tilbud, hvor der må overnattes ved vore fiskevande. Dels i hytte ved Karlos Eng ved Karup å, dels i det nye shelter ved Højspændingen ved Skals å.
Du kan finde begge lokaliteter i vores oversigt over parkeringspladser.
Hvis du kan tilføje nogle shelterpladser, er du velkommen til at gøre det som et svar i denne tråd.
mvh
Jørgen

#3

Torben Bendtsen

11. august 2018 00:04

super tak. Jeg melder ind med evt gode erfaringer i løbet af sensommeren

Svar "Overnatning - hvad må jeg?"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator