#1

Jordbro mølle å

Skrevet af Jens Drengsgaard d. 3. november 2019 19:51

Sæl i Jordbro mølle å.
Jeg blev dag ringet op af Vagn Rasmussen Stoholm der havde været på cykeltur, ved broen på Lundgårdsvej lige før Stoholm så han utrolig store bølger i vandet,ved nærmere eftersyn kunne han se at det var en SÆL der jagtede fisk, men han nåede desværre ikke at få et foto af sælen som fortsatte opad i åen

Så de er langt oppe i å systemet (her tænker jeg på gydepldadsser i Stoholm)

Mvh. JENS DRENGSGAARD

#2

Jørgen Buch

4. november 2019 23:24

Hej Jens
Hvis vi vil have en chance for at få gjort noget ved sælerne i åerne, er det helt nødvendigt, at vi registrerer hvert eneste tilfælde på Limfjordsrådets hjemmeside under projekter - sælobservationer.
Det er der, myndighederne kigger, inden de giver tilladelser.
Der er indtil nu ikke registreret en eneste observation ved Jordbro å, så myndighederne vil sige, at så er der heller ikke noget problem,.

#3

Bjarne Jeppesen

5. november 2019 19:51

Der ikke folk nok ved åerne, så ville i se hvor tit sælerne er oppe i åen fra ca. 1-7 når hornfiskene er trukket ud af Hjarbæk fjord, så melder sulten sig. Jeg har set sæl 6-7 gange 1 km oppe i Fiskbæk å, hvor sælen er på vej op i åen, og det er bare de gange jeg har set det.

#4

Jørgen Buch

6. november 2019 11:00

Hej Bjarne

Jeg er helt enig med dig i, at vi langt fra ser alle de sæler, der er oppe i åerne, så jeg tænker på, om vi kunne finde noget brugbar dokumentation ved at sætte vildtkameraer op. Er der nogen, der har et kamera og vil prøve det, så giv mig et praj?
Og Bjarne, hvis du registrerer dine observationer på Limfjordsrådets side, hver gang du ser en sæl, så er vi på vej mod en løsning. Uden rapporter - ingen løsning, så enkelt er det.
Vi har i øvrigt et interessant foredrag om sæler den 12. november, hvor alle er velkomne. Se mere på vores hjemmeside.

Svar "Jordbro mølle å"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator