#1

Fisketur til Mariager Fjord

Skrevet af HelgeTholstrup d. 28. september 2020 22:36

Jeg vil gerne indkalde til efterårs-fisketuren til Mariager Fjord.
Trods coronaens hærgen, kan vi med fornøden forsigtighed, tage efterårsturen.
Med skyldig hensyntagen til vejr og vind, vil jeg foreslå, at vi mødes ved Ørnedalsbugten tirsdag den 6. oktober kl. 08.00. Vi fisker som vanligt til ca. kl. 12.00 og indtager medbragt mad og drikke. efter frokost kan de som har lyst fortsætte fiskeriet. Venligst tilmeld på forum.

#2

Jan Lind

2. oktober 2020 11:03

Hej Helge. Forventer at komme; hvilken type fiskeri skal jeg regne med på stedet; flue, spinner, orm eller ???

#3

Jan Lind

2. oktober 2020 11:57

Forresten Helge, har du set at fiskepladsen ved Ørnedalsbugten er fredet fra 16. september.

#4

HelgeTholstrup

2. oktober 2020 17:09

Hej Jan
Det røde område som angiver helårsfredning, er længere inde mod Hobro.
Det blå område er længere mod øst, så der hvor vi kommer i Ørnedalsbugten, er der fri bane.
Du kan fiske med alle former for agn. Vindretningen forventes fra sydvest, hvilket er optimalt for stedet.

#5

Jens Børge Overgaard

5. oktober 2020 09:35

Hej
Jeg pakker fiskegrej og madpakke til i morgen og så ses vi i Ørnedalsbugten

#6

Jørn

5. oktober 2020 12:07

Jeg er klar til i morgen. Jeg er ny, så er usikker på hvor mødestedet er. Er der en som kan guide mig

#7

Torben Færløv

5. oktober 2020 13:02

Jeg kommer i morgen Jørn du skal køre ned mod julemærkehjemmet lige før julemærkehjemmet skal du til venstre ned i skoven vi er på en plads for foden af Skovvejen

#8

Jan Lind

5. oktober 2020 18:06

Er også lidt i tvivl om, hvor vi mødes, men iflg Sportsfiskeren 02 2020 side 74, kan man køre ud til et lille bådelaug via Skovvej, Blåkildevej, Ørnedalsvej, men Skovvej helt ude på hovedvejen, midt på bakken, er spærret (var det i lørdags), så der er omkørsel via havnen; god men SMAL vej. Vi finder nok hinanden Jørn ellers 5156 4819,

#9

Jan Lind

5. oktober 2020 20:07

Jeg er blevet overbevist om, at jeg skal tage vejen ved Julemærkehjemmet (Amerikavej 40, 9500 Hobro). Vi ses.

#10

Jan Lind

9. oktober 2020 10:48

9 mand fandt ud til fjorden; fint vejr, let vind og lidt sol, men ingen fisk; jahh Erik startede i Kongsdal og fik vist en undermåler, men ellers hyggede vi os med medbragt frokost mm, og lidt fiske-sladder.

Svar "Fisketur til Mariager Fjord"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator