#1

Sild

Skrevet af Erik Mikkelsen d. 24. april 2021 09:40

Så er der sild i Virksund

#2

Jan Lind

24. april 2021 16:33

Tak for info Erik.

#3

Henrik meisner

25. april 2021 20:45

Der er godt med sild deroppe, men min ikke snart kontrollen kommer.
Der er flere sæler der fisker uden for fredningszonen, end der er fiskere der gør det

#4

Jan Lind

26. april 2021 20:38

Var omkring Virksund i eftermiddag 16-18. Alle fisk og sæler var inde i havnebassinet (fredet), men det generede ikke hovedparten af fiskerne. Da jeg forlod stedet kl 18 uden fisk, var der omkring 40 personer, der fiskede ulovligt og fangede mange fisk, så fiskeri-kontrollen kunne have fået en god dagsløn, hvis de altså havde været der, men det var de som sædvanlig ikke.

#5

Jørgen Buch

26. april 2021 22:48

Lov er lov og lov skal holdes - det er jeg sådan set enig i, men jeg mener, det er en uhensigtsmæssig måde, fredningen på det sted er lavet.
Linien er nok først og fremmest trukket for at kunne sætte en grænse for fiskeri med garn, men det må være muligt at finde en løsning, så man kan fiske med stang hele spidsen rundt.
Det er et sted, hvor mange ikke særlig erfarne fiskere har store oplevelser, så det støtter jeg personligt.
Noget helt andet er, at fredningen på dæmningen var nødvendig, fordi nogen rykfiskede efter havørreder, der ventede på at passere slusen. Den fredning skal der naturligvis ikke laves om på.

Svar "Sild"


Billeder
Sikkerhed

Hvad er forkortelsen for Viborg Lystfiskerforening

Forum

Forummet er for alle og giver medlemmerne mulighed for aktivt at præge foreningen.

Hold en god tone og en saglig debat. 


Opret forumtråd
© 2024 Viborg Lystfiskerforening
Log ind som administrator